Online Recruitment Strategie

Een vacaturepagina op je website of een ‘werken bij’ website op je eigen domein, zijn tegenwoordig niet meer voldoende om werkzoekenden te triggeren en te overtuigen. Als werkgever zal je je hard moeten inspannen om jezelf goed te laten zien. Door op het web je zaken goed in te richten, krijg je als bedrijf een beter zicht op de arbeidsmarkt, neem je een geïnteresseerde bij de hand en vorm je gelijk een basis voor je eigen community. Voorbeelden van online recruitment strategie zijn: de inzet van social media, het actief praten met je doelgroep op een eigen forum, contentmarketing en het delen van kennis, nieuws en activiteiten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken met je online strategie? Neem contact met ons op.

Tools voor een goede online recruitment strategie

We zetten de instrumenten voor een goede online propositie hieronder op een rij. Ook hier geldt dat het afhankelijk is hoeveel al wordt uitgevoerd en is georganiseerd. Advies op maat! Je schakelt ons in voor de onderdelen die je wilt uitbesteden. Wil je alleen advies? Je mag ons altijd bellen.

 Een aantrekkelijke actieve ‘werken bij’ website waarop je jezelf optimaal profileert en die geoptimaliseerd is voor Google (SEO)

  • Opzetten van een vacaturepagina
  • (Her)schrijven van een wervende vacaturetekst
  • Publicatie van je vacature(s) via Jobboards
  • Advies over de inzet van de voor jou relevante social media kanalen; desgewenst voeren we het ook voor je uit
  • Contentmarketing (SEO, SEA, Adwords)
  • Contentmanagement (verzamelen, creëren en plannen van relevante content; denk aan nieuwsberichten, actualiteiten, speciale events etc.)

Benieuwd wat wij voor je online strategie kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Bekijk de andere tools voor een optimale employer branding