Employer Branding

De arbeidsmarkt is sterk veranderd. Waar je vroeger als werkgever adverteerde en achterover leunde tot tientallen kandidaten reageerden, moet je nu zelf actief op zoek naar nieuw talent. Zeker in werkgebieden waar talent schaars is, komt het erop aan dat je jezelf als bedrijf zó aantrekkelijk presenteert dat mensen niets liever willen dan voor jóu werken. Dit noemen we employer branding.  Employer branding houdt in dat je als bedrijf zorgt voor een aantrekkelijk en sterk werkgeversmerk. Hierdoor trek je bevlogen kandidaten aan die sterk gemotiveerd zijn en echt bij je passen.

Effectiever recruitment door Employer Branding

Door als bedrijf voor een sterk werkgeversmerk te zorgen, trek je mensen aan die in jouw bedrijf het verschil gaan maken. Door je als een sterk merk te presenteren, werkt dit ook aanvullend op het recruitmentproces. Je trekt geschiktere, enthousiaste mensen en je hebt kandidaten met schaarse competenties in beeld. En door te investeren in de relatie met je bestaande werknemers werk je aan het behoud van dat talent. Want ook in de retentie van personeel speelt employer branding een grote rol. Een goede employer branding zorgt dus voor een enorme kostenbesparing op het gebied van je recruitment.

Tools voor een optimale employer branding

Om je te helpen jouw bedrijf als sterk werkgeversmerk op de kaart te zetten, gebruiken we de volgende instrumenten:

Heb je hulp nodig met jouw employer branding of wil je meer informatie? Neem contact met ons op.