Werkgeversprofiel

Bij Employer Branding moet men denken aan vooral de online activiteiten die een werkgever inzet bij werving. Omdat de mensen die je zoekt niet altijd online actief zijn, is het van groot belang je als bedrijf ook offline krachtig te presenteren en ook die kant van de arbeidsmarkt in kaart te brengen. Met een goed werkgeversprofiel breng je jezelf ook offline in beeld bij de latent werkzoekenden. Doordat je geïnteresseerde mensen uit jouw segment in beeld krijgt en daar direct mee communiceert, vorm je je eigen community.

Praktische voorbeelden voor een goed (Offline) werkgeversprofiel

We zetten de instrumenten voor een goed werkgeversprofiel hieronder op een rij. Omdat het voornamelijk om creatieve ideeën gaat, volstaan we hier met wat voorbeelden. De ideeën die we bedenken kunnen natuurlijk per bedrijf anders zijn. We gaan dus altijd voor maatwerk. Wil je alleen advies of een keer brainstormen? Je mag ons altijd bellen.

  • Game-events voor het aantrekken van IT talent
  • Snelweg Billboards i.c.m. een aktie website
  • Op de koffie bij… (Open coffees met monteurs en technici)
  • Een loketdienst voor HBO en universitaire stages voor instroom personeel
  • Bijscholingsevents voor het aantrekken van technisch of IT personeel
  • Instroom van personeel wat bij andere bedrijven vertrekt (outsourcing)
  • Events in samenwerking met DWI, KvK of ander instituut
  • Gratis trainingen
  • Open huis dagen

Benieuwd hoe wij jouw werkgeversprofiel versterken? Neem contact met ons op.

Bekijk de andere tools voor een optimale employer branding